Voor 15:00 besteld is zelfde dag verzonden (werkdagen)

Alle grote merken op voorraad

Veilig Winkelen

Bekijk winkelwagen

FAQ

De vragen die worden getoond zijn de meest gestelde die we deze week hebben ontvangen. Neem contact met ons op als uw vraag niet wordt vermel

A. Een opgeladen accu bevat ontzettend veel opgeslagen energie en moet voorzichtig gebruikt worden bij het hanteren ervan. Omdat alle opgeslagen energie in een klap vrij kan komen wanneer er bijvoorbeeld metaal gereedschap op de accupolen valt, kan dit een volledige kortsluiting veroorzaken. Tijdens het opladen van een accu, produceert een loodzuuraccu explosief waterstofgas dat uit de ventilatieopeningen kan ontsnappen. Onder die omstandigheden kan elke vonk een explosie veroorzaken, waardoor de accu niet alleen wordt beschadigd, maar ook zuur in de omgeving verspreidt. Een persoon of dier nabij een exploderende accu kan hierdoor echt gewond raken. De meeste accu explosies vinden plaats op het moment dat u kabels of aansluitingen aansluit of loskoppelt. In magazijnomstandigheden mag een accu niet onmiddellijk na het opladen volledig afgesloten worden verpakt. Een statische vonk van wrapfolie kan het gas namelijk ook laten ontploffen, wacht tenminste één uur na de volledige lading kan worden alvorens te verpakken. Als een accu ontploft op het moment dat de stroom aan gaat (start, boegschroef) is het meestal het gevolg van een te laag elektrolytniveau ontstaan door de accu overmatig op te laden of slecht onderhoud. Als de accuplaten hierdoor niet volledig onder het elektrolyt staan, kan de hoge stroom een vonk tussen de platen veroorzaken, waarbij de oxyhydrogen in de accu ontploft. Als de accu hierdoor defect raakt/ontploft, komt dat niet door een defect in de accu zelf, maar door de gebruiker.

Exploding Batteries

A. 

A: Je kan de laadstand van de accu zien door het voltage te meten.

AGM Battery state of Charge Convention battery state of charge
Level Volts Level Volts
100% 13.00V 100% 12.73V
90% 12.75V 90% 12.62V
80% 12.50V 80% 12.50V
70% 12.30V 70% 12.37V
60% 12.15V 60% 12.24V
50% 12.05V 50% 12.10V
40% 11.95V 40% 11.96V
30% 11.81V 30% 11.81V
20% 11.66V 20% 11.66V
10% 11.51V 10% 11.51V
0% 10.5V 0% 10.5V

A. Dit zijn de kleine rode pluggen aan de zijkant of voorin de accu. Ze worden alleen voor verzending / transportdoeleinden in de accu geplaatst en moeten permanent worden verwijderd voordat de accu geladen of gebruikt gaat worden. Verwijder deze plugs onmiddellijk na ontvangst van de accu, laat ze niet in de accu, zelfs als de accu gedurende een bepaalde periode niet gebruikt wordt.

.

A. Uw factuur wordt automatisch naar het door u opgegeven e-mail adres toegestuurd zodra u de bestelling heeft geplaatst. Dit is tevens uw aankoopbewijs en uw garantiebewijs, en moet daarom goed bewaard worden. (Controleer altijd uw spam / junk mappen als u het niet in uw inbox heeft ontvangen)

A. U kunt uw oude accu afgeven bij onze firma of u kunt hem afgeven aan de recyclefaciliteit voor lokale recycling van afvalstoffen. Ook kunt u het proberen bij een supermarkt of winkels die accu’s verkopen en verzamelbakken hebben staan voor gebruikte accu’s (chemisch afval). Sommige gemeentes, bibliotheken of scholen kunnen ook verzamelplaatsen hebben voor chemisch afval.

A. De bezorgkosten voor gesloten accu’s tot 32KG is € 6,95 inclusief BTW per accu. Levering is één werkdag, mits de bestelling op een werkdag vóór 15.00 uur is geplaatst en uw artikel op voorraad is.

A. CCA is “Cold Cranking Amps” ofwel de koude startkracht. Hoe hoger de CCA, hoe meer startkracht de accu heeft en hoe gemakkelijker het is om de motor te starten. CCA kan worden gemeten in EN (de Europese norm) of SAE (de Amerikaanse norm).

A. Helaas kunnen we geen levertijd doorgeven en zal de accu de volgende werkdag gelevert worden. Het gebeurt wel eens dat de buren wordt gevraagd het pakket aan te nemen, geef dan AUB wel door dat de ontvanger de staat van de doos controleert op beschadigingen. Voeg alstublieft eventuele aanvragen toe aan het speciale instructiesvak bij de bestelling of contacteer ons op +31 (0) 20 48 65 785 met uw bestelnummer.

A. Wij hebben een magazijn in Nederland die naar Nederland en Belgie verstuurt. Wij hebben ook een magazijn in Frankrijk www.batteriemegastore.fr die betrekking heeft op Frankrijk en het Franse deel België. Ook hebben wij een magazijn in het Verenigd Koninkrijk die daar levert www.batterymegastore.co.uk.

A. Ja, alle accu’s zijn opgeladen. Bij accu’s waar je nog zuur voor nodig hebt, zoals bij motorfiets accu’s, dient u zelf het zuur te vullen en is de accu deels droog geladen (~80%). Even een uurtje of twee bijladen is dan meestal al voldoende voor een volledig volle accu.

A. Afgesloten (SMF- Sealed Maintenance Free) calciumaccu’s zijn vaak beter dan de accu’s die auto fabrikanten zelf gebruiken.

A. Garantieprocedure.

Als u uw accu volledig heeft opgeladen en denkt dat hij defect is, zijn er 2 opties voor het verwerken van een garantie claim: Optie 1 –De accu zelf testen

- Neem de accu naar een lokale garage voor een accu test. Zorg ervoor dat de accu volledig is opgeladen en meer dan 12 volt is wanneer de test wordt uitgevoerd. Zorg er ook voor dat de spanning op het testrapport wordt weergeven.

- Stuur het testrapport per email of post met een kopie van uw factuur / bestelnummer (factuur wordt per e-mail naar u verzonden) of als u hem in de winkel heeft gekocht kunt u hem laten inscannen. En zorg ervoor dat uw adres en telefoonnummer zijn doorgegeven.

- Nadat we het testrapport en de factuur hebben ontvangen en als hij onder garantie valt, zullen wij contact met u opnemen om een nieuw exemplaar aan u te verzenden en om het oude accu te laten ophalen.

Optie 2 - De accu terug sturen / laten ophalen voor een accutest

- Neem contact met ons op o.v.v. uw factuur / ordernummer, vervolgens kunt u de accu naar ons opsturen. Wij kunnen de accu ook bij u laten afhalen tegen een borg van € 20.

- Als de accu defect is en onder garantie vervangen wordt, zullen wij u de borg terugbetalen en u een nieuwe accu samen met een voucher voor 5% korting op uw volgende bestelling aanbieden.

- Als uw accu niet defect is, sturen wij de accu terug naar u met de afdruk van de tester. De accu wordt volledig geladen en klaar voor gebruik teruggestuurd.

Accu Megastore betaald de kosten van de ontvangen testrapporten niet terug.

Onder de garantie worden geen restituties uitgereikt.

Onze contactgegevens zijn:

Email: info@accumegastore.nl

Telefoon: +31 (0) 20 48 65 785

Mail: Accu Megastore

Nieuwe Hemweg 36 1013 CX Amsterdam Verdere garantievoorwaarden Een garantie is ongeldig als gevolg van:

a) Normale slijtage

b) Niet de gebruiksaanwijzingen opvolgen

c) Nalatige en onjuiste opslag, gebruik of installatie

d) Ongeautoriseerde wijzigingen aan de accu

e) Het gebruik van zogenoemde verbetermiddelen

Hankook Vrijetijdsaccu’s

De garantie van de Hankook vrije tijd accu’s is verminderd als deze voor de volgende toepassingen wordt gebruikt.

- Live aan boord gebruik: 1 jaar

- Commercieel en Industrieel gebruik: 1 jaar

- Elektrische omheining: 6 maanden

Als u in de verontstelling bent dat u meer dan één defecte accu heeft, neem dan contact op met ons technische team voor hulp voordat u verder gaat met +31 (0) 20 48 65 785.

A. De correcte manier om ervoor te zorgen dat uw voertuig tijdig een nieuwe accu heeft, is door uw accu te (laten) testen. De gebruikelijke symptomen zijn echter een moeizame start, een voertuig dat helemaal niet start en / of een klikkend geluid dat uit de auto komt wanneer u het contact probeert te draaien.

A. Ja, het zal de prestaties gewoon verbeteren en gemakkelijker starten.

A. Het opladen van uw accu is altijd nuttig omdat accu’s werken met chemische reacties. Naarmate de accu ontladen wordt, begint het te sulfateren, waardoor de chemische reactie binnen de accu kan worden beïnvloed. Dit zal de prestatie van de accu beïnvloeden. De acculader moet volledig automatisch zijn met een onderhoudsprogramma zoals een druppellaadfunctie die schade van overladen voorkomen.

A. Voorbereiding van de accu: zie onze video instructie:

1. Verwijder alle voorwerpen van de acculade die de accu kunnen beschadigen. (Het plaatsen van een zware accu op een scherp voorwerp kan de onderkant van de accu beschadigen)

2.Controleer of de connectoren, de klemmen en dat de acculade (plateau) schoon en corrosievrij zijn. (als er corrosie aanwezig is, kan heet water dit onmiddellijk verwijderen).

3. Controleer of de spanning op de aandrijfriem van de dynamo correct is (zie voertuighandboek)

4.Het is aanbevolen dat het elektrische systeem, en met name het laadsysteem van het voertuig zoals de dynamo, gecontroleerd worden om ervoor te zorgen dat het naar behoren werkt (zie voertuighandboek).

De accu installeren:

1.Draai de bodembevestigings / bovenzijde klem vast. Deze moet strak genoeg zijn om de accu te beveiligen en niet te laten bewegen. Draai ze niet te strak

2.Sluit de klem eerst aan op de juiste accupool (normaal positief, ofwel PLUS / +) nadat u de aansluitkap heeft verwijderd. Draai ook de connector op de accupool (terminal) niet te strak want de polen zijn van lood en lood is een vrij zacht metaal.

3.Sluit de negatieve accupool aan op de andere aansluiting nadat u de dop hebt verwijderd. Draai ook deze niet te strak.

4.Plaats eventueel de 2 aansluitkappen aan op de oude accu die uit het voertuig is verwijderd om eventuele kortsluiting te vermijden.

5. Vervang de eventuele overige onderdelen die van de oude accu zijn afgehaald op de nieuwe accu; zoals ventialtiebuisjes, aansluitkussens en verwijderbare vasthoudstrips enz.

6.Het gebruik van petroleumjelly (Vaseline) is niet nodig op moderne polypropyleenaccu’s, maar er is geen nadeel met het gebruik ervan. Smeer eventueel licht op de polen. Het wordt aanbevolen voor harde rubberen (oldtimer) accu’s. Gebruik geen vet.

7. Start de motor.

A. Voor loodzuur accu’s is het proces als volgt:

1.De accu voorbereiden - Verwijder alle strips en dopjes bovenop de accu. Afhankelijk van het type plug en accu kan dit worden bereikt door te draaien of te trekken.

2. Exposeren van ontluchting - De ontluchtingsstop aan de zijkant van de accu moet vóór de opvulling worden verwijderd.

3.Het zuurpakket openen - Het zuurpakket wordt geopend door de zuurverpakkingsnippel af te snijden (losse flesjes) of door de rubberen strip te verwijderen (motorfiets accu’s). Let op: de zuurverpakkingsnippels mogen niet te dicht bij de container worden verwijderd, aangezien de vulslang niet kan worden bevestigd. Wij adviseren een minimum hoogte van 10mm.

4. Bevestiging van de slang - Bevestig de meegeleverde slang stevig op de opening van het zuurpakket. Of in geval bij motorfiets accu’s met op maat zuurpakket; druk het flesje op de te vullen accu.

5. Vul het zuur - Vul het zuur langzaam in de accu. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat alle gaatjes individueel en gelijkmatig worden gevuld tot de markering "max". De hoeveelheid zuur die in het zuurverpakket bij motorfiets accu’s wordt geleverd, is precies de hoeveelheid die nodig is voor de accu.

6. Weg gooien van de zuurverpakking - Het volledig lege zuurpakket is recyclebaar en kan worden weggegooid

7.Het sluiten van de opening - Sluit de accu volledig na de vulling met de accupluggen die u eerder heeft verwijderd. De openingspluggen aan de zijkant mogen niet worden vervangen

Voor gesloten loodzuur accu’s is het proces als volgt:

1.Voorbereiden van de accu - Plaats de accu op een gelijke oppervlak. Verwijder de strook.

2.Voorbereiden van de accuzuurhouder - Verwijder de accuhouder uit de plastic zak. Verwijder de afsluitkapjes / strip (die later gebruikt worden voor het sluiten van de accu) van de houder.

3.Het vullen van accuzuur - Draai de accuzuurhouder om en plaats hem op de accu, zodanig dat de zes gesloten openingen op de zes voedingsopeningen van de accu zijn uitgelijnd. Druk de houder stevig naar beneden om de afdichtingen door te prikken. Het accuzuur begint dan in de accu te stromen.

4.Controleer de zuurstafstroom van de accu - Zorg ervoor dat luchtbellen uit elk van de zes voedingsopeningen stijgen. Laat de zuurverpakking minstens 20 minuten staan.

5. Verwijder de zuurverpakking - Zorg dat alle accuzuur uit de verpakking is gelopen. Als er accuzuur in de zuurverpakking blijft, tik dan licht op de zuurverpakking zoals hierboven beschreven. Trek de lege verpakking vervolgens voorzichtig van de accu af.

6. Afdichting van de accu - Druk de afdicht strip beetje bij beetje vast in de invoeropening. Zorg ervoor dat de strip op hetzelfde niveau als de bovenkant van de accu ligt en dus volledig is aangedrukt.

7.Hiermee wordt het vulproces voltooid. Het afsluitkapje mag vervolgens nooit worden verwijderd; Er is geen extra water- of accuzuur meer nodig.

FAQs